Gazete ve Dergi İlan Tasarımı

MAMOKA Yaratıcı Atölye ekibi olarak, gazete ve dergi ilan tasarım ihtiyaçlarınızı zengin konsept derinliği ve etkili hedef çalışmalarımızla değerlendiriyor, ürün ya da hizmetlerinizi vitrine taşıyoruz. Çünkü tüketicilere en direk dokunan mecralarda en doyurucu tasarımlar yapmayı seviyoruz. Gelin gazete ve dergi ilan tasarımlarınızı birlikte şekillendirelim.

 

GAZETE VE DERGİ İLAN TASARIMI NASIL OLMALI?

dergi1
SADE OLMALI
İlan çalışmalarında tüm ürünlerin ve tüm özelliklerin verilmesinden ziyade belli ürünlerin en ayırt edici özelliklerine yoğunlaşmalı. İlk bakışta algılanılamayacak kadar karmaşık yapı beraberinde marka ve ürün hakkında olumsuz intibalara yol açar.

dergi2

ÖLÇÜLEBİLİR OLMALI
İlan kurgusu yaparken geri dönüşleri de dikkate alarak ölçülebilir değerler kullanılmalı. Web sitesi ziyaretleri, irtibata geçme bilgileri ya da satış grafiğine göre yeni ilan çalışmaları yürütülmeli.

dergi3

SIRA DIŞI OLMALI
Gazete / dergi üretim ve bütçe değerlendirmesi yaparak farklı konsept ve tarzlarda, üretim standartlarını da zorlayarak inovatif ilan tasarımları ile şaşırtıcı görünmeli. Bu yöntem sayesinde verilmek istenen iletilirken ilanın kendi reklamının da yapılması sağlanmalı.

GAZETE VE DERGİ İLAN TASARIMI SÜRECİ


HEDEF KİTLE BELİRLENMESİ
Gazete ve dergi ilan tasarımının hangi amaç ile oluşturulacağını ve hedeflerini düşünür bu doğrultuda hangi kitlelerin etkili olacağını belirleriz. Tasarlanacak olan ilanın içeriğine bağlı olarak hangi noktaların daha efektif olabileceğini sizler için araştırırız. Sektörünüzde yer alan diğer firmaların gerçekleştirdikleri çalışmaları inceler, sektörde dokunulmayan detaylarla firmanızı diğerlerinden ayrıştırırız.

GAZETE VEYA DERGİ İLANININ YER ALACAĞI MECRA
İlan vermeyi düşündüğünüz mecraları size sunacağımız mecra teklifleriyle birlikte ortak değerlendiririz. Belirleyeceğimiz mecraların uygun boyut ve kullanım alanları doğrultusunda ilan tasarım çalışmalarına başlarız.

KONSEPT OLUŞTURMA
İlanda yer almasını istediğiniz ve dikkat çekmek istediğiniz konuları dinleriz. Konsept yaratılırken ürününüz, ürün gruplarınız veya firma kurumsallığınızı öne çıkartabileceğiniz seçenekleri önem sırasına göre karar verir, konsept tasarımına geçeriz. Seçeceğiniz kampanya konsepti üzerinden tasarım çalışmalarına devam ederiz.

GÖRSEL VE METİNSEL İÇERİKLERİN OLUŞTURULMASI
İlan tasarımında kullanacağımız görselleri imaj banklarından satın alabilir veya profesyonel olarak konsept fotoğraf çekimleri gerçekleştirebiliriz. İlanda yer alacak metinler genellikle kısa olacağından konsepte uygun slogan ve metinler editörlerimizce hazırlanarak sizlere sunabiliriz.

TASARIM SONLANDIRMA VE BASKIYA HAZIRLIK
İlan tasarım çalışmalarımız nihayete erdirmek için son revizeleri de tamamlayıp baskıya hazır hale getiriyoruz. Seçtiğimiz mecralarda yayınlanmak üzere sizlerin adına dergi veya gazete ile irtibata geçip çalışmamızın son halini paylaşıyoruz.