Kampanya Tasarımları

MAMOKA Yaratıcı Atölye olarak,firmanızın tüm ihtiyaçlarına çözüm olabilecek kampanya tasarımları geliştiriyor, sektördeki konumunuzu hareketlendiriyoruz. Çünkü biz bütünlükçü bir bakış açısıyla kampanyaların istenilen sonuca ulaşacağına inanıyoruz.

KAMPANYA TASARIMI NASIL OLMALI?

kampnaya1

ÇİFT KANATLI YAKLAŞIM OLMALI
Kampanya tasarımlarında izlenecek strateji hem akılcı değerleri hem de duygusal faktörleri tetiklemeli. Duyurusu yapılan hem özelliklerinden dolayı tercih edilmeli hem de sevilmeli. Ancak böyle bir yöntemle çift kanatlı yaklaşımın uzun vadedeki yatırımı olan "tutku ile bağlanma" gerçekleşeceği unutulmamalı.

kampanya2

FIRSAT HİSSİ OLMALI
Sektörde sürekli kampanya yapan olarak değil fırsatlar sunan firma/marka olarak algılanmaya önem verilmeli. Amaç kampanyanın kaçırıldığı zaman tekrar yakalanamayacak fırsat hissi uyandırmaktır.

kampanya3

MECRALARDA UYUM OLMALI
Kampanya çizgisi oluştuktan sonra tüm mecralarda belirlenen kampanya konsepti tekrarlanmalı. Uyum sürdürülerek tekrarlarla akılda kalıcı etki oranı arttırılmalı.

kampanya4

AYAKLARI YERE BASMALI
Yürütülecek kampanyanın içeriği ile beraber tasarımı da örtüşmeli, bütünlükçü bir yaklaşımla ele alınmalı. Kampanya değerleri oluşturulurken gerçekçi, çekici ve makul değerler yansıtılmalı.

KAMPANYA TASARIMI SÜRECİ


HEDEF KİTLEYİ SAPTAMAK
Hedef kitle, kampanyanın amacı ve sektörde ulaşılmak istenen konumla doğru orantılıdır bir şekilde saptanır. Düzenlenecek kampanyanın içeriği ise tüm bu faktörlere göre belirlenir. Hedef kitle belirlendikten sonra ise kampanyanın mecra seçimi yapılır. Buna bağlı olarak çalışılacak kampanya materyalleri ortaya çıkar.

KAMPANYA TASARIM ALANI BELİRLENMESİ
Kampanya tasarımları broşür, afiş, web sayfası, banner alanları, dergiler, sosyal ağlar, mailing gibi dijital ve basılı bir çok mecrada yer alma planlarına göre değişiklik gösterir. Hedef kitlenize en uygun mecralar belirlendikten sonra kampanya fikriniz için çalışmalara başlarız.

KAMPANYA SLOGANI OLUŞTURMA
Kampanyanın stratejik amaç ve hedeflerini her zaman göz önünde bulundurur, konuya odaklanır ve basit düşünerek metin editörlerimizce kampanyanıza uygun slogan seçenekleri üretiriz. Bu seçenekleri sizlere sunar ve aralarından kampanyanızı en iyi ifade edecek slogana birlikte karar veririz.

KONSEPT BELİRLEME
Vurguyu artıracak bir görselle kampanya tasarımını destekleriz. Kullandığımız görsel konuyu dolaysız bir şekilde anlatan bir fotoğraf olabileceği gibi karikatür ya da sevimli bir ikon da olabilir. Kampanya tasarım konseptlerinde yazıdan daha önemli olan dikkat çekici görsellerdir. Kullanılan metinler bu sebeple kısa tutulur. Belirlenen kampanya tasarımında sıra mecra seçimine göre yapılacak uyarlamalara gelir.